Jak robić zdjęcia biżuterii?

18:55

Poprzedni post dot. obróbki zdjęć spotkał się z dużym zainteresowaniem, za co serdecznie dziękuję. Poproszono mnie, abym dodała kilka wskazówek odnośnie samego robienia zdjęć biżuterii i wlaśnie o tym będzie ten post.

Na wstępnie chciałabym zaznaczyć, że wszystko, o czym piszę wynika z mojego doświadczenia i jest to moja prywatna opinia, ponieważ nie jestem ekspertem od fotografii ;)

Zacznę od tego, że aby wykonać samodzielnie dobre zdjęcie biżuterii, nie trzeba mieć specjalistycznych sprzętów, aczkolwiek ułatwiają one życie, więc jeśli jest taka możliwość - warto w nie zainwestować. Ale załóżmy, że dysponujemy tylko aparatem cyfrowym. Co wtedy? Przede wszystkim należy użyć opcji makro, potocznie zwanej kwiatkiem i KONIECZNIE wyłączyć lampę błyskową. Jako podłoże wystarczy nam zwykła biała kartka, ale najlepiej, żeby była formatu co najmniej  A3 (mniejsza może nie zmieścić się w kadrze). Jeśli macie taką możliwość, róbcie zdjęcia przy świetle dziennym (ja robię na balkonie).
Na papierze układamy obiekt i następnie szukamy dobrego kadru. Tutaj teoretycznie panuje pełna dowolność, ale na początek najlepiej robić zdjęcia pod kątem 45°.
Jeśli rzadko robicie zdjęcia, możecie nie wiedzieć, że naciskając przycisk do połowy, aparat automatycznie ustawi wam ostrość. Musicie pamiętać, że nie musi ona być zawsze na środku. Można nacisnąć do połowy, by ją ustawić i następnie, nie puszczając znaleźć pełny kard, który was zadowoli. Pstryk! I gotowe... do obróbki, o której pisałam ostatnio: http://kreatywne-obsesje.blogspot.com/2013/10/tutorial-jak-obrobic-zdjecie-bizuterii.html 


Zdjęcie bransoletki wykonałam na balkonie przy użyciu białego podłoża i przezroczystej kawałka plexi. Idealnie by było, gdyby światło padało od przodu, ale niestety z braku miejsca, nie mam takiej możliwości.


A co jeśli nie macie programu do obróbki zdjęć? 
Wtedy (i w zasadzie zawsze) warto zaopatrzyć się w namiot bezcieniowy i lampy. Takiego namiotu jeszcze się nie dorobiłam, ale kiedyś sama zrobiłam podobny, jednak się nie sprawdził i wolę swój balkon ;) Jednak kiedyś na pewno w niego zainwestuję. Więcej o namiotach znajdziecie w wyszukiwarce.

Namiot bezcieniowy. Źródło: http://u.cyfrowe.pl/1024x0/f/3/namiot_bezcieniowy_szescian_322158675.jpg?seed=0.49959728947017845

Zobacz inne wpisy

0 komentarze

POLECANE

POLECANE

beads.pl

POLECANE

zBLOGowani.pl
Kreatywne Obsesje